24 ZADANIA ...

Projekt eTwinning "24 zadania na czas oczekiwania 2019", 
to kolejna edycja naszego przedświątecznego projektu. 
Projekt zakłada utworzenie we współpracy z innymi nauczycielami interaktywnego kalendarza na grudniowe szkolne dni. 

UCZESTNICY PROJEKTU

Każdego dnia uczniowie będą wykonywać zadania zawarte w kalendarzu. Działania będą z zakresu różnych edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, społecznej, muzycznej oraz plastycznej. To już szósta edycja projektu. Symbolem tegorocznego kalendarza są białe święta (White Christmas). Projekt startuje 1 grudnia, ale już w ostatnim tygodniu listopada tworzyliśmy w grupach obrazki do naszego kalendarza.



Aby otworzyć wybrane zadanie kliknij znacznik.

Nasz klasowy kalendarz adwentowy tworzą 24 sówki, z których każda kryje w sobie jakąś niespodziankę. 

PIERWSZY TYDZIEŃ OCZEKIWANIA

2 grudnia (poniedziałek)
Wystartowaliśmy! 
Pierwsze osoby wylosowały swoje sówki. Zagadki w nich ukryte  okazały się nie takie łatwe jak można by się spodziewać. Za to pierwsze zadania z interaktywnego kalendarza nie sprawiły nikomu problemu. ZACZYNAMY RADOSNY CZAS OCZEKIWANIA!




4 grudnia
Dzisiejsze zadanie z kalendarza należało do trudniejszych. Nad jego rozwiązaniem pracowaliśmy w trzyosobowych zespołach. Ciekawe, że grupy którym udało się rozwiązać zadanie  obrały inną strategię działania, a mimo to uzyskały prawidłowy wynik.


5 grudnia
Czy zastanawialiście się kiedyś co by było gdyby Mikołaj utknął w kominie? Dzięki dzisiejszemu zadaniu z kalendarza uruchomiliśmy naszą wyobraźnię i stworzyliśmy różne wersje odpowiedzi na to zaskakujące pytanie.


Poza tym mieliśmy dziś w klasie niespodziewanych, ale niezwykle miłych gości.


Na zajęciach komputerowych w specjalnym generatorze pisaliśmy życzenia dla Mikołaja. Wszak jutro jego imieniny, a on biedaczek zamiast celebrować swoje święto, będzie fruwał od domu do domu z prezentami. Czy to sprawiedliwe? ;-)


6 grudnia
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od dokończenia naszych opowiadań o Mikołaju, który utknął w kominie. Na kolejnej ozdabialiśmy świąteczne bombki.


Potem przyszła kolej na mikołajkowe programowanie. Stworzyliśmy projekty w aplikacji scratch jr. i zaprogramowaliśmy taniec Elfa, który razem z nim odtańczyliśmy.



W tym dniu nie mogło też zabraknąć chwili czytania na dywanie. Tym razem dzieci wysłuchały fragment niezwykle zabawnej książki Pawła Beręsewicza pt. " Poczet psujów polskich." 
To był radosny dzień.


 DRUGI TYDZIEŃ OCZEKIWANIA

9 grudnia
Rozpoczynamy drugi tydzień oczekiwania. 
Zaprogramowaliśmy trasę Mikołaja, rozwiązaliśmy zadanie matematyczne i oczywiście odczepiliśmy od naszego klasowego kalendarza kolejne sówki.
  
11 grudnia
Kolejny dzień oczekiwania  poświęciliśmy na tworzenie kartek z życzeniami, które wyślemy do naszych partnerów z projektu. To piękna tradycja i warto ją podtrzymywać nawet w dobie nowoczesnych komunikatorów.Przy okazji nauczyliśmy się prawidłowo adresować koperty.

12 grudnia
Radość wielka, bo otrzymaliśmy dziś pierwsze karteczki z życzeniami od projektowych partnerów. Nasze też już ruszyły w drogę do swoich adresatów.

Wiele emocji wywołała gra na czas, w której trzeba było odnaleźć ukryte wyrazy. Cieszy nas, że w rankingu uczestników, zajęliśmy wysoką pozycję.
Hitem dnia okazały się zakodowane rytmy., zadanie przygotowane dla nas przez Panią Olę z Piły. Mamy nadzieję, że to nie ostatnie muzyczne wyzwanie w kalendarzu 

13 grudnia
Kolejne zadanie z kalendarza wykonane. Nasze rysunki bombek wykonaliśmy zgodnie z opisem, a to oznacza, że bardzo dobrze już rozumiemy treść samodzielnie czytanych tekstów.


TRZECI TYDZIEŃ OCZEKIWANIA

Codziennie zaglądamy do kalendarza i podejmujemy nowe wyzwania. Bardzo podobało nam się zadanie, w którym mogliśmy za 60 zł kupić wybrane ozdoby choinkowe i przystroić nimi świąteczne drzewko. Doskonale poradziliśmy też sobie z opisami choinek.


Cieszymy się z kolejnych kartek i życzeń. Szczególną radość sprawiła nam kartka z zakodowanymi życzeniami ze Słupska.


Magiczne kwadraty wypełnione  a zadanie sprawdzające znajomość świątecznych zwyczajów wykonane. Wiemy doskonale, że choinki nie rosną w lesie, a przy stole zawsze zostawiamy dodatkowe nakrycie dla niespodziewanego gościa :-).


Atmosfera Świąt doskonale sprzyja też nauce tabliczki mnożenia. 





Nasz projekt powoli dobiega końca. Napisz, które aktywności i zadania podobały Ci się najbardziej.


KOLEJNY RAZ OTRZYMALIŚMY WYJĄTKOWE WYRÓŻNIENIE.
Nasz projekt etwinning "24 zadania na czas oczekiwania 2019" został wyróżniony Krajową Odznaką Jakości przez biuro eTwinning. Realizujący go (nauczyciel i uczniowie) poza tym, że musieli spełniać formalne wymogi zostali poddani ocenie pod kątem  innowacji pedagogicznej i kreatywności, integracji z programem nauczania, komunikacji i wymiany informacji pomiędzy szkołami partnerskimi, współpracy pomiędzy szkołami partnerskimi, wykorzystania technologii, zaangażowania w realizację projektu.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz