Projekt eTwinning "24 zadania na czas oczekiwania 2019",
to kolejna edycja naszego
przedświątecznego projektu.
Projekt
zakłada utworzenie we współpracy z innymi nauczycielami interaktywnego kalendarza na grudniowe
szkolne dni.
UCZESTNICY PROJEKTU
Każdego dnia uczniowie będą wykonywać zadania zawarte w kalendarzu. Działania będą z zakresu różnych edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, społecznej, muzycznej oraz plastycznej. To już szósta edycja projektu. Symbolem tegorocznego kalendarza są białe święta (White Christmas). Projekt startuje 1 grudnia, ale już w ostatnim tygodniu listopada tworzyliśmy w grupach obrazki do naszego kalendarza.
Aby otworzyć wybrane zadanie kliknij znacznik.
Nasz klasowy kalendarz adwentowy tworzą 24 sówki, z których każda kryje w sobie jakąś niespodziankę.
PIERWSZY TYDZIEŃ OCZEKIWANIA
2 grudnia (poniedziałek)
Wystartowaliśmy!
Pierwsze osoby wylosowały swoje sówki. Zagadki w nich ukryte okazały się nie takie łatwe jak można by się spodziewać. Za to pierwsze zadania z interaktywnego kalendarza nie sprawiły nikomu problemu. ZACZYNAMY RADOSNY CZAS OCZEKIWANIA!
4 grudnia
Dzisiejsze zadanie z kalendarza należało do trudniejszych. Nad jego rozwiązaniem pracowaliśmy w trzyosobowych zespołach. Ciekawe, że grupy którym udało się rozwiązać zadanie obrały inną strategię działania, a mimo to uzyskały prawidłowy wynik.
5 grudnia
Czy zastanawialiście się kiedyś co by było gdyby Mikołaj utknął w kominie? Dzięki dzisiejszemu zadaniu z kalendarza uruchomiliśmy naszą wyobraźnię i stworzyliśmy różne wersje odpowiedzi na to zaskakujące pytanie.
Poza tym mieliśmy dziś w klasie niespodziewanych, ale niezwykle miłych gości.
Na zajęciach komputerowych w specjalnym generatorze pisaliśmy życzenia dla Mikołaja. Wszak jutro jego imieniny, a on biedaczek zamiast celebrować swoje święto, będzie fruwał od domu do domu z prezentami. Czy to sprawiedliwe? ;-)
6 grudnia
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od dokończenia naszych opowiadań o Mikołaju, który utknął w kominie. Na kolejnej ozdabialiśmy świąteczne bombki.
Potem przyszła kolej na mikołajkowe programowanie. Stworzyliśmy projekty w aplikacji scratch jr. i zaprogramowaliśmy taniec Elfa, który razem z nim odtańczyliśmy.
W tym dniu nie mogło też zabraknąć chwili czytania na dywanie. Tym razem dzieci wysłuchały fragment niezwykle zabawnej książki Pawła Beręsewicza pt. " Poczet psujów polskich."
To był radosny dzień.
DRUGI TYDZIEŃ OCZEKIWANIA
9 grudnia
Rozpoczynamy drugi tydzień oczekiwania.
Zaprogramowaliśmy trasę Mikołaja, rozwiązaliśmy zadanie matematyczne i oczywiście odczepiliśmy od naszego klasowego kalendarza kolejne sówki.
11 grudnia
Kolejny dzień oczekiwania poświęciliśmy na tworzenie kartek z życzeniami, które wyślemy do naszych partnerów z projektu. To piękna tradycja i warto ją podtrzymywać nawet w dobie nowoczesnych komunikatorów.Przy okazji nauczyliśmy się prawidłowo adresować koperty.
Radość wielka, bo otrzymaliśmy dziś pierwsze karteczki z życzeniami od projektowych partnerów. Nasze też już ruszyły w drogę do swoich adresatów.
Wiele emocji wywołała gra na czas, w której trzeba było odnaleźć ukryte wyrazy. Cieszy nas, że w rankingu uczestników, zajęliśmy wysoką pozycję.
Hitem dnia okazały się zakodowane rytmy., zadanie przygotowane dla nas przez Panią Olę z Piły. Mamy nadzieję, że to nie ostatnie muzyczne wyzwanie w kalendarzu
13 grudnia
Kolejne zadanie z kalendarza wykonane. Nasze rysunki bombek wykonaliśmy zgodnie z opisem, a to oznacza, że bardzo dobrze już rozumiemy treść samodzielnie czytanych tekstów.
TRZECI TYDZIEŃ OCZEKIWANIA
Codziennie zaglądamy do kalendarza i podejmujemy nowe wyzwania. Bardzo podobało nam się zadanie, w którym mogliśmy za 60 zł kupić wybrane ozdoby choinkowe i przystroić nimi świąteczne drzewko. Doskonale poradziliśmy też sobie z opisami choinek.
Cieszymy się z kolejnych kartek i życzeń. Szczególną radość sprawiła nam kartka z zakodowanymi życzeniami ze Słupska.
Magiczne kwadraty wypełnione a zadanie sprawdzające znajomość świątecznych zwyczajów wykonane. Wiemy doskonale, że choinki nie rosną w lesie, a przy stole zawsze zostawiamy dodatkowe nakrycie dla niespodziewanego gościa :-).
Magiczne kwadraty wypełnione a zadanie sprawdzające znajomość świątecznych zwyczajów wykonane. Wiemy doskonale, że choinki nie rosną w lesie, a przy stole zawsze zostawiamy dodatkowe nakrycie dla niespodziewanego gościa :-).
Atmosfera Świąt doskonale sprzyja też nauce tabliczki mnożenia.
Nasz projekt powoli dobiega końca. Napisz, które aktywności i zadania podobały Ci się najbardziej.
KOLEJNY RAZ OTRZYMALIŚMY WYJĄTKOWE WYRÓŻNIENIE.
Nasz projekt etwinning "24 zadania na czas oczekiwania 2019" został wyróżniony
Krajową Odznaką Jakości przez biuro eTwinning. Realizujący go
(nauczyciel i uczniowie) poza tym, że musieli spełniać formalne wymogi
zostali poddani ocenie pod kątem
innowacji pedagogicznej i kreatywności, integracji z programem nauczania,
komunikacji i wymiany informacji pomiędzy szkołami partnerskimi,
współpracy pomiędzy szkołami partnerskimi, wykorzystania technologii, zaangażowania w realizację projektu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz