środa, 31 października 2018

RAZEM MOŻNA WIĘCEJ

Umiejętność zgodnej i efektywnej współpracy to jedna z kluczowych kompetencji. Dzieci uczą się jej w ramach różnych aktywnosci. Podczas dzisiejszych zajęć każdy uczeń otrzymał ode mnie kartkę z kolorowymi figurami geometrycznymi oraz zadanie aby je wyciąć i ułożyć wymyślony przez siebie obrazek. Można było pracować samemu lub w zespole. Wybierając opcję pracy grupowej dzieci zyskiwały możliwość stworzenia pracy z większej liczby figur, ale musiały liczyć się z koniecznością negocjacji własnych pomysłów z innymi członkami zespołu. Sówki świetnie poradziły sobie z zadaniem. Z przyjemnością patrzyłam jak podejmują decyzje, komunikują się ze sobą i dzielą zadaniami.


WESOŁA MATEMATYKA

Nie od dziś wiadomo, że dzieci najlepiej uczą się przez zabawę i działanie. Nasz dzień zaczęliśmy więc od gry w tuzin. Każdy z graczy miał do dyspozycji pionki w jednym kolorze, które stawiał na planszy z numerami od 0 do 12. Najpierw jednak musiał wykonać rzut trzema kostkami i wybrać dwie, których oczka doda lub odejmie od siebie. Wynik to numer na planszy. Zwycięzcą zostaje osoba, której uda się zająć więcej pól-jabłuszek.